SPORTAANBOD

Vind hier het aanbod van al onze activiteiten:

Keep Fitkeyboard_arrow_down

Spierversterkende- en stabiliteitsoefeningen afgewisseld met stretching voor het gehele lichaam. Met bijzondere aandacht voor de rug (met behulp van klein materiaal)

Music Special +keyboard_arrow_down

In een eerste deel van de les wordt een low impact combinatie (al stappend) gedaan op muziek. Soms wordt ook eens de step ingeschakeld. In een tweede deel worden spierversterkende oefeningen uitgevoerd voor alle spiergroepen, gevolgd door stretching. Iedereen kan meedoen op eigen niveau, door de oefenreeksen even te onderbreken en weer in te pikken Vandaar zeker toegankelijk voor 50+.

Energetics (op muziek)keyboard_arrow_down

De naam spreekt voor zich. Bij deze les komt er energie aan te pas. Energetics is een vorm van aerobics met een hoge impact op de conditie en de BBB-spieren (oftewel bil-buik-beenspieren). De ritmische bewegingen verhogen de vraag naar zuurstof in ons lichaam, wat resulteert in een verhoging van het vasculair vermogen (VO2 max) en een zekere vorm van gewichtsverlies. Deze high impact aerobics vergen niet alleen energie, je krijgt er ook een hoop energie van terug! Tijdens het sporten produceren de hersenen namelijk endorfines, dit zijn gelukshormonen die zorgen voor een fitter gevoel in lichaam en geest. Ze hebben een pijnstillend en kalmerend effect waardoor er stressvermindering optreedt. Redenen genoeg dus om je helemaal te laten gaan op de stimulerende hits die de lesgeefster wekelijks voor jou in petto heeft.


Pilateskeyboard_arrow_down

De pilatesmethode is een bewegingsmethode voor het ganse lichaam om zwakke spieren te versterken en korte spieren te verlengen met als resultaat een betere balans. Dit uit zich in een krachtig, soepel lichaam, een betere houding en een groter lichaamsbewustzijn. Bij pilates gaat het er vooral om om de dieperliggende spieren (diepe buikspieren, rugspieren, bilspieren en binnenkant dijen) te trainen om zo een sterk lichaamscentrum te bekomen: powerhouse. De oefeningen worden 'vloeiend' met grote 'precisie' en 'controle' vanuit je 'lichaamscentrum' uitgevoerd met de nodige 'concentratie' en de juiste 'ademhaling'.

Zumbakeyboard_arrow_down

Zumba is een dans-fitness workout, waarbij je danst en beweegt op grotendeels Latijns-Amerikaanse muziek (salsa, samba, merengue, rumba, hiphop...), en dit in combinatie met cardio en fitness bewegingen als lunges en squads.

In de Zumba level 1 les ligt de intensiteit wat lager en zijn de danscombinaties minder snel. Het is ontwikkeld voor beginners, actieve ouderen en alle andere deelnemers die speciale aanpassingen nodig hebben voor een succesvolle work-out. Elke Zumba les is een groot dansfeest!

Figuurtrainingkeyboard_arrow_down

Een efficiënte workout, waarbij het volledige lichaam wordt getraind en waarbij de "probleemzones" met gerichte oefeningen doeltreffend worden aangepakt. Een betere spierkracht en spanning is het doel, alle spiergroepen worden aangesproken, iedereen kan deelnemen.  De hoofdspier groepen (de 4 B's) worden hier als hoofdzaak getraind (borst, buik, benen, billen). Je lichaam wordt hierdoor strakker en steviger. Een absolute must om minstens 1 uurtje per week in je programma te verwerken. Een veilige workout, geschikt voor alle leeftijden.


Stoelgymnastiekkeyboard_arrow_down

Aangezien er op sporten geen leeftijd staat, bieden we ook een les voor 65-plussers aan.

De stoelgymnastiek bestaat uit lichte cardio-vasculaire training (oefeningen voor hart en longen), spierversterkende oefeningen afgewisseld met stretching (met behulp van klein materiaal, zoals Dyna bands, dumbells en zachte ballen). Tijdens de lessen worden de armen, de benen en de rompspieren getraind. Alle lessen worden gegeven ‘zittend’ op een stoel, uitgaande van een ‘actieve zit’ en worden afgewisseld met staande oefeningen voor balanstraining met lichte steun op de leuning van de stoel.


Total body workoutkeyboard_arrow_down

Heb je nood aan een training zonder moeilijke choreografieën waar spierversterkend wordt gewerkt dan is deze training zeker iets voor jou (mannen, vrouwen, jong en oud zijn welkom). Na een algemene warming-up volgen een reeks spier verstevigende oefeningen waarbij systematisch elke spiergroep wordt getraind. Het programma bevat een mix van verschillende spier verstevigende methoden, zodat de spieren steeds op een andere wijze worden getraind. Je oefent niet alleen met de klassieke handhaltertjes,We hebben veel materiaal in huis : Dyna bands, Body bars, Pilates ringen. De spieren worden strakker en dit resulteert in een merkbare figuur verbetering!


Piloxingkeyboard_arrow_down

Is een nieuwe high-energie fitness workout, waarin de flexibiliteit en de spieropbouw van Pilates, de snelheid en cardio-training van boks en het plezier en de sensualiteit van dans worden gecombineerd. Een leuke en uitdagende les waarvan je je 'sleek, sexy en powerful' gaat voelen.


Pop-pilateskeyboard_arrow_down

Pop-pilates is een total-body-workout waarbij de klassieke pilatestechnieken en ook nieuwere pilates houdingen worden uitgevoerd op het ritme van hedendaagse Pop-muziek.  Een “dans op de mat” die zorgt voor een verbeterde lichaamshouding, een sterkere core en betere ademhalingscontrole.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x